Érvek a kerékpározás mellett

Érvek a kerékpározás mellett

Bringával? Miért? - 25 érv a kerékpározás mellett

1.  Az ember teljesítőképessége, izomtónusa jobb állapotban van a kerékpározás után. A biciklizés jó gerinctorna2.  Biciklizés közben óránként 500 kalóriát éget el a szervezetünk. A kerékpározás a szervezet energiaháztartásának szabályozására is képes. Ha minden nap egy órát kerékpározik, akár heti egy kilótól szabadulhat meg.

3.  A kerékpárosoknál a testmozgás révén, a felgyorsult anyagcsere miatt, a káros anyagok jobban kiürülnek a szervezetből.

4.  Napi 7-8 km, évi 2-3000 km tekerés szükséges az egészség megőrzéséhez, - ez fedezi a legfőbb közlekedési szükségleteket (munkahely, bevásárlás, posta, közeli ismerősök), ráadásul szinte ingyen.

5. Atandem a világ leghatékonyabb közlekedési eszköze, a legkevesebb kalóriával tesz meg egy utaskilométert. A kerékpár a második. A gyalogos az ötödik. Az autó egy utassal a huszadik (2,4 MJ/km).

6.  A kerékpározás statikailag kíméli a lábat. Az ortopédiai betegségek esetén (lúdtalp, stb.) kitűnő "járógép".

7.  A kerékpározás mint fizikai teljesítmény, a vércukor rendellenességek enyhébb eseteiben csökkenti az anyagcserezavar súlyos következményeinek kialakulását. 8. A gát- és medenceizomzat ritmikus tornája szintén előnyös a kiválasztó szervek funkciózavarainál és javíthatja a szexuális potenciált.

9. Öltönyben is lehet kerékpározni, (Koppenhágában, Amszterdamban sok komoly cégvezető is így jár dolgozni), - sőt tűsarkúban és szoknyában is!

10. Az alacsony vérnyomással küzdők rendszeres mozgással, pl. biciklizéssel karban tarthatják a vérnyomásukat.

11. Stressz ellen kiváló: tekerés közben kitisztul a fejünk, haza felé levezetjük a munkahelyen összegyűlt feszültséget.

12. Városban 5 km-es körzetben a bicikli a leggyorsabb közlekedési eszköz.

13. Akerékpáros háztartások általában kevesebb energiát fogyasztanak, így óvják a környezetünket.

14. Határozottságra tanít.

15. Asuhanás mosolygásra késztet. A Businessweek egy cikkében arról számolt be, hogy a világon Dániában a legboldogabbak az emberek, amiben nem kis szerepet játszik a dán, és különösen a koppenhágai biciklis kultúra.

16. Fejleszti a ritmusérzéket és az egyensúlyérzéket.

17. Változatos útvonalon lehet haladni, mi magunk szabjuk meg, aznap merre induljunk munkába.

18. Serkenti a dopamin termelést, azaz boldogságot okozó anyaggal árasztja el a szervezetet.

19. Rossz alvó? Napi rendszeres biciklizéssel kellően kifárasztjuk testünket és szellemünket, és este jól fogunk aludni.

20. Erősíti a rekeszizmot és növeli a tüdő oxigénfelvevő kapacitását.

21. Könnyen kezelhető: a kerékpározás elsajátítása egyszerű, jó esetben már gyerekkorban megtörténik, és mint tudjuk, nem lehet elfelejteni. A bringa karbantartása egyszerű, és olcsó, magunk is javítgathatjuk otthon.

22. Nem kell aggódni a reggeli, esti közlekedési dugók miatt.

23. Erősíti a szívet: kerékpározás közben a folyamatos erőkifejtés edzi a szívet és a tüdőt, ami hozzásegíti a szervezetet a nagyobb állóképességhez.

24. Akerékpározás napi kapcsolatot jelent a természettel.

25. Akerékpár sebessége emberléptékű, összhangban van az ember információ és képfeldolgozó képességével, élvezhető az út menti táj.


A Múzeum körúti automata kerékpárforgalom-számláló adatai negyedóránként frissítve

A Nemzeti Múzeum előtt az Astoria irányában a kerékpársávon elhaladó kerékpáros forgalom nagysága aznapi és éves összesítésben.